Sedar headquarters, Ahmed Darwish, rhino3d.com

Gabriel Spath, rhino3d.com

Shaynan Bashash, rhino3d.com

David, The Starship Cygnet, Rhino3d.com

Ryan Wynott, Rhino3d.com

ThomasAn, rhino3d.com

Michele Monterisi, rhino3d.com

Rhino Level 1 cursus

Tijdens de Rhino Level 1 cursus leert u de basis van 3D modelleren in Rhino. Na de training kunt u zelfstandig een 3D model opzetten in Rhino. Wij werken met kleine groepen, zodat er ruimte is voor persoonlijk contact. U mag een eigen opdracht meenemen. Na afloop bieden wij een jaar lang gratis telefonisch support voor vragen die betrekking hebben op de Rhino cursus. Ook ontvangt u een Rhino certificaat. De training duurt drie dagen en kan op onze locatie in Amsterdam worden gegeven, bij u op locatie of online. Neem voor meer informatie contact met ons op: 020 - 314 44 10 of info@macrocad.nl

 Inhoud Rhino Level 1 cursus

  • User interface: leren werken met de user interface en aanpassen van de modelleeromgeving.
  • NURBS: het maken van elementaire grafische objecten, lijnen, cirkels, bogen, krommen, solids en oppervlakken.
  • Exact modelleren: modellen met precisie coördineren met behulp van input, object snaps en smart track tools.
  • Organisch modelleren: controlepunten gebruiken om curven en oppervlakken te bewerken voor organische vormen.
  • Presenteren: het analyseren en renderen van het model en het importeren en exporteren na andere bestandsformaten.

Rhino banner

Trainer

Eric Eelman is onze Application Engineer en Rhino specialist. Hij heeft vijftien jaar ervaring als bouwkundig tekenaar en verzorgt bij ons diverse trainingen en support.

Gebruik PictureFrames (commando: Picture) om een flexibelere en krachtigere versie van de BackgroundBitmap* in Rhino te maken.

18 pictureframes as reference

De afbeeldingen worden als textuur toegewezen aan Construction Planes in de 3D omgeving en weergegeven in de Render modus met de texture map (in plaats van in de viewportachtergrond) onafhankelijk van de weergave en de geometrie.

Enkele voordelen voor het gebruik van Picture Frames:
• een onbeperkt aantal afbeeldingen kan in de scène worden geplaatst. De scènes zijn te bekijken in alle Viewports.
• Schaal en roteer afbeeldingen indien nodig. Dit is in tegenstelling tot BackgroundBitmaps die alleen worden uitgelijnd met de Cplane X en Y.
• Afbeeldingen kunnen worden gedimd en meer of minder transparant worden gemaakt.

18 material presets

Een mogelijk nadeel kan zijn dat er geen garantie is dat de afbeelding altijd achter alles in de ruimte zal staan. Picture Frames zijn slechts objecten in de 3D ruimte. Wanneer de afbeelding altijd achteraan moet staan is het wellicht handiger om BackgroundBitmaps te gebruiken.

Meer informatie over het gebruik van Picture frames als referentie afbeeldingen.
Enkele tips voor de opdracht BackgroundBitmap om afbeeldingen het best weer te geven.

*BackgroundBitmaps zijn afbeeldingen die op de achtergrond van een Viewport weergegeven wordt.

Neem voor meer informatie contact op met Eric Eelman: 020 - 314 44 10 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

ARThigh ARRhigh ARTChigh