Rhino Level 2 cursus

Tijdens de Rhino Level 2 cursus leer je technieken om kwalitatief hoogwaardig te modelleren in Rhino. Kernonderwerpen zijn: het aansluiten van vlakken, analyseren van vormen, het toepassen van geavanceerde modelleercommando’s en renderen. Wij werken met kleine groepen en je mag een eigen opdracht meenemen. Ook ontvang je een Rhino certificaat. Na afloop van de Rhino cursus bieden wij een jaar lang support. De training duurt drie dagen en kan op onze locatie in Amsterdam worden gegeven, op locatie of online.


Rhino Level 2 cursus
3 dagen

 

1-op-1
of een kleine groep

online/
in Amsterdam/
op locatie

jaar gratis support

Rhino certificaat

Inhoud Rhino Level 2 cursus

  • Applicatiebeheer: aanpassingen in de user interface maken en eenvoudige Macro's gebruiken.
  • NURBS Curves: d.m.v. control points, gradatie en continuïteit inzicht en controle krijgen over het exacte verloop en aaneensluiting van NURBS Curves.
  • NURBS Surfaces: d.m.v. control points, gradatie en continuïteit inzicht en controle krijgen over het exacte verloop en aaneensluiting van NURBS oppervlakken.
  • Geavanceerd modelleren: een scala aan geavanceerde modelleertechnieken.
  • MESH surfaces: het opschonen van 3D scans en voorbereiden op 3D printen.
  • Renderen: het werken met licht, materiaal en camera's om realistische afbeeldingen te maken.

Trainer

Eric Eelman is onze Application Engineer. Hij heeft jarenlange ervaring met diverse ontwerpsoftware en is gespecialiseerd in Rhino, SketchUp en Revit. Eric verzorgt diverse trainingen en support bij ons

Eric
Ik vind het heel leuk om te zien dat cursisten tijdens de trainingen nieuwe mogelijkheden ontdekken en en enthousiast worden om zelf 3D ontwerpen te maken. 

 

 

 

 

 

In deze blog bespreken we regelmatig handige ‘verborgen’ functies in Rhino waarmee veel tijd bespaard kan worden. Met deze keer: de beste weergave van Background bitmaps.

Met de opdracht BackgroundBitmap kunnen achtergrond bitmaps geplaatst worden.
Hierbij moet echter opgelet worden dat groter niet altijd beter is. Rhino gebruikt OpenGL om alles wat je in een venster ziet weer te geven. Afbeeldingen (bitmaps) worden behandeld als OpenGL-texturen. OpenGL heeft beperkingen en specifieke vereisten waaraan moet worden voldaan om texturen te maken:

1. De beeldafmetingen moeten een veelvoud van twee zijn in zowel breedte als hoogte
(d.w.z. 512x512, 1024x512, 2048x4906, enz.).
2. De totale beeldgrootte mag niet groter zijn dan de beperkingen die worden opgelegd door de video hardware of het videostuurprogramma. Dit is afhankelijk van de videokaart. 

Als er niet aan deze criteria wordt voldaan, dan wordt de afbeelding niet weergegeven. 

Vanwege de bovenstaande beperkingen probeert Rhino ervoor te zorgen dat alle afbeeldingen aan deze regels voldoen. In de gevallen dat dit niet automatisch lukt, moet het formaat van de afbeelding van tevoren worden aangepast. Als u in Rhino 7 naar Tools > Options... > Rhino Options > View > OpenGL gaat ziet u wat de maximale grootte van een textuur voor uw videokaart kan zijn bij Maximum Viewport size en Maximum Texture size.

 24 backgroundbitmap
 
Problemen oplossen 
Wanneer u problemen met background bitmaps wilt oplossen, moet u eerst zorgen dat het videostuurprogramma van de fabrikant van uw videokaart is geüpdatet naar de nieuwste versie. Ook kunt u proberen het formaat van uw afbeeldingen zelf te wijzigen met behulp van uw favoriete fotobewerkingsprogramma, zodat ze aan de juiste criteria voldoen. 
 
Over het algemeen worden de meeste videokaarten afbeeldingsformaten van 2048 x 2048 ondersteunt. Houd er rekening mee dat ondanks dat een afbeelding met een resolutie van 1000000 x 1000000 geladen kan worden, Rhino deze resolutie niet zal gebruiken. Wellicht kan een resolutie van 2048 x 2048 te laag zijn om de gewenste details te zien, maar als 2048 x 2048 de limiet van uw videokaart is, dan is dat de maximale resolutie die Rhino zal gebruiken. Wanneer de videokaart een hogere resolutie ondersteunt, dan kunt u die natuurlijk gebruiken
 
Als een afbeelding wordt weergegeven als een witte rechthoek, kunt u proberen dit op te lossen door lengte van de korte zijde van de afbeelding te wijzigen in een waarde (in pixels) die deelbaar is door vier.
 
Neem voor meer informatie contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 020 - 314 44 10. 
 
 

ARThigh ARRhigh ARTChigh