Rhino Level 2 cursus

Tijdens de Rhino Level 2 cursus leer je technieken om kwalitatief hoogwaardig te modelleren in Rhino. Kernonderwerpen zijn: het aansluiten van vlakken, analyseren van vormen, het toepassen van geavanceerde modelleercommando’s en renderen. Wij werken met kleine groepen en je mag een eigen opdracht meenemen. Ook ontvang je een Rhino certificaat. Na afloop van de Rhino cursus bieden wij een jaar lang support. De training duurt drie dagen en kan op onze locatie in Amsterdam worden gegeven, op locatie of online.


Rhino Level 2 cursus
3 dagen

 

1-op-1
of een kleine groep

online/
in Amsterdam/
op locatie

jaar gratis support

Rhino certificaat

Inhoud Rhino Level 2 cursus

  • Applicatiebeheer: aanpassingen in de user interface maken en eenvoudige Macro's gebruiken.
  • NURBS Curves: d.m.v. control points, gradatie en continuïteit inzicht en controle krijgen over het exacte verloop en aaneensluiting van NURBS Curves.
  • NURBS Surfaces: d.m.v. control points, gradatie en continuïteit inzicht en controle krijgen over het exacte verloop en aaneensluiting van NURBS oppervlakken.
  • Geavanceerd modelleren: een scala aan geavanceerde modelleertechnieken.
  • MESH surfaces: het opschonen van 3D scans en voorbereiden op 3D printen.
  • Renderen: het werken met licht, materiaal en camera's om realistische afbeeldingen te maken.

Trainer

Eric Eelman is onze Application Engineer. Hij heeft jarenlange ervaring met diverse ontwerpsoftware en is gespecialiseerd in Rhino, SketchUp en Revit. Eric verzorgt diverse trainingen en support bij ons

Eric
Ik vind het heel leuk om te zien dat cursisten tijdens de trainingen nieuwe mogelijkheden ontdekken en en enthousiast worden om zelf 3D ontwerpen te maken. 

 

 

 

 

 

Gebruik PictureFrames (commando: Picture) om een flexibelere en krachtigere versie van de BackgroundBitmap* in Rhino te maken.

18 pictureframes as reference

De afbeeldingen worden als textuur toegewezen aan Construction Planes in de 3D omgeving en weergegeven in de Render modus met de texture map (in plaats van in de viewportachtergrond) onafhankelijk van de weergave en de geometrie.

Enkele voordelen voor het gebruik van Picture Frames:
• een onbeperkt aantal afbeeldingen kan in de scène worden geplaatst. De scènes zijn te bekijken in alle Viewports.
• Schaal en roteer afbeeldingen indien nodig. Dit is in tegenstelling tot BackgroundBitmaps die alleen worden uitgelijnd met de Cplane X en Y.
• Afbeeldingen kunnen worden gedimd en meer of minder transparant worden gemaakt.

18 material presets

Een mogelijk nadeel kan zijn dat er geen garantie is dat de afbeelding altijd achter alles in de ruimte zal staan. Picture Frames zijn slechts objecten in de 3D ruimte. Wanneer de afbeelding altijd achteraan moet staan is het wellicht handiger om BackgroundBitmaps te gebruiken.

Meer informatie over het gebruik van Picture frames als referentie afbeeldingen.
Enkele tips voor de opdracht BackgroundBitmap om afbeeldingen het best weer te geven.

*BackgroundBitmaps zijn afbeeldingen die op de achtergrond van een Viewport weergegeven wordt.

Neem voor meer informatie contact op met Eric Eelman: 020 - 314 44 10 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

ARThigh ARRhigh ARTChigh