Gebruik PictureFrames (commando: Picture) om een flexibelere en krachtigere versie van de BackgroundBitmap* in Rhino te maken.
De afbeeldingen worden als textuur toegewezen aan Construction Planes in de 3D omgeving en weergegeven in de Render modus met de texture map (in plaats van in de viewportachtergrond) onafhankelijk van de weergave en de geometrie.
Enkele voordelen voor het gebruik van Picture Frames:
• een onbeperkt aantal afbeeldingen kan in de scène worden geplaatst. De scènes zijn te bekijken in alle Viewports.
• Schaal en roteer afbeeldingen indien nodig. Dit is in tegenstelling tot BackgroundBitmaps die alleen worden uitgelijnd met de Cplane X en Y.
• Afbeeldingen kunnen worden gedimd en meer of minder transparant worden gemaakt.
Een mogelijk nadeel kan zijn dat er geen garantie is dat de afbeelding altijd achter alles in de ruimte zal staan. Picture Frames zijn slechts objecten in de 3D ruimte. Wanneer de afbeelding altijd achteraan moet staan is het wellicht handiger om BackgroundBitmaps te gebruiken.
Meer informatie over het gebruik van Picture frames als referentie afbeeldingen.
Enkele tips voor de opdracht BackgroundBitmap om afbeeldingen het best weer te geven.
*BackgroundBitmaps zijn afbeeldingen die op de achtergrond van een Viewport weergegeven wordt.
Neem voor meer informatie contact op met Eric Eelman: 020 - 314 44 10 of